01 aug

Red ons Pensioenstelsel!

flyer pensioendemonstratie

Meld je aan voor de pensioendemonstratie op zaterdag 8 september

Beste deelnemer aan de FNV pensioenacties

Na een aantal stevige acties in het voorjaar voerden we op 20 juni actie in Den Haag: minder hard, maar maximaal gericht op zichtbaarheid. Daarbij hebben we meerdere middelen ingezet: auto’s met stickers en een vliegtuigje met onze boodschap. En we zijn met voorbijgangers in gesprek gegaan over hun pensioen.

We spraken af dat we de zomer gebruiken voor de opbouw van provinciale actiecomités en voor het organiseren van provinciale bijeenkomsten. De eerste data hiervan zijn inmiddels bekend.

Na de zomer komt het erop aan!

Vóór Prinsjesdag moet het kabinet kiezen: geld vrij maken voor een eerlijk pensioen, of op voet van oorlog treden met werkenden. Onze eisen zijn heel simpel: wij willen dat iedereen op tijd kan stoppen met werken, en dan kan rekenen op een fatsoenlijk inkomen. Concreet betekent dat:

1. Bevries de AOW-leeftijd op 66 en maak eerder stoppen (fiscaal) mogelijk voor zwaar werk
  2. Regel indexatie voor elke generatie
  3. Bied een pensioen voor iedereen, ook flex en ZZP

Wij maken als FNV één vuist: wij zullen nooit verslechteringen accepteren. Maar dit komt niet vanzelf goed. Daarom roepen we je op: kom in actie voor jouw (huidige of toekomstige) oude dag en meld je aan voor de demonstratie op zaterdag 8 september 2018 op het Beursplein in Amsterdam.

Datum: zaterdag 8 september 2018, aanvang 12.00 uur

Locatie: Beursplein Amsterdam

Demonstratie: we lopen een korte route door het centrum

Einde: 14.00 uur

Leden kunnen een gratis treinkaartje aanvragen.

Tip: neem je collega’s, teamgenoten, vrienden en (klein)kinderen mee!

Meld je hier aan voor de demonstratie. Je ontvangt in de eerste week van september een bevestiging met nadere informatie en een code voor een NS treinticket.

Vriendelijke groet,

FNV Red ons Pensioenstelsel